به گفته مرکز زمین شناسی آمريكا، تمام آبهاي روي زمين درون يك حباب 1384 كيلومتري جاي خواهد گرفت !
حدود 70 درصد سطح زمين را آب فرا گرفته اما ضخامت آن بسيار كم است و تمام درياها، رودخانه‌ها و درياچه‌هاي زيرزميني در حجمي به اندازه يك تاول در مقايسه با مقياس زمين جاي خواهند گرفت. - پيام
عمق متوسط عقیانوس‌ها اگه اشتباه نکنم حدود ۳٫۵ کیلومتره. درمقایسه با ۶۴۰۰ کیلومتر شعاع زمین واقعا به چشم نمیاد. حدود ۱/۲۰۰۰ - آدم‌برفی
آب را هدر ندهیم ! - پيام
آب را گل نکنیم - سکولارArash
4/3(3.14)1384*1384*1384=11098816088یعنی بیش از یک میلیارد کیلومتر مکعب آب - سکولارArash
آب‌های زمین خیلی خیلی کم هستن. کمتر از ۰٫۶٪ از کل زمین آبه. در حالی که بعضی از ماه‌های کیوان و مشتری تا ۵۰٪ آب هستن. خود غول‌های گازی منظومه‌ی شمسی هم مقادیر زیادی آب دارن. - آدم‌برفی
اقيانوسها حجمي در حدود 96.5 درصد از آبهاي زمين را به شكل آب شور در بر گرفته‌اند. اما آب مورد مصرف انسان و ديگر موجودات از شكلهاي ديگر آب شيرين مانند ابر و بخار آب، آب درياچه‌ها و رودخانه‌ها، يخ‌پهنه‌ها و يخ‌رودها و آبهاي زيرزميني تامين مي‌شود. - پيام
:)) - پيام
خیلی جالب بود - ساغر