به گفته مرکز زمین شناسی آمريكا، تمام آبهاي روي زمين درون يك حباب 1384 كيلومتري جاي خواهد گرفت !
میـسـم,
Amin آسوده,
Hamid Reza,
mina_sydney,
Hamid Secular,
Sima,
jolie,
❦ ❧ رازِ شب,
Hadi,
ساغر,
Freon,
مرتضی,
عندلیبان,
sajad,
Zero Sum,
ehsan,
زیادنام(ع),
شکوفه* دختر بهار*,
انا لله و انا اليه راجعون,
kian,
معــیـن,
حســـــــنے+,
Дарда ™دَردا,
Avang,
نافرمانی مدنی,
salah,
Mahdi,
نادر یکییدونه,
رامین,
elnaz,
SaSha,
Hasan Farahani,
همصدا,
سحـــــــــر,
Koleksiyoner Ali,
سین به توان چهار,
آدمبرفی,
عموشاد,
اميرو,
فهیمه,
سکولارArash,
ابهام,
ایلیا Ⓘⓛⓛⓘⓐ,
نومیا,
and
hoseinam
liked this
حدود 70 درصد سطح زمين را آب فرا گرفته اما ضخامت آن بسيار كم است و تمام درياها، رودخانهها و درياچههاي زيرزميني در حجمي به اندازه يك تاول در مقايسه با مقياس زمين جاي خواهند گرفت.
- پيام
عمق متوسط عقیانوسها اگه اشتباه نکنم حدود ۳٫۵ کیلومتره. درمقایسه با ۶۴۰۰ کیلومتر شعاع زمین واقعا به چشم نمیاد. حدود ۱/۲۰۰۰
- آدمبرفی
آب را هدر ندهیم !
- پيام
آب را گل نکنیم
- سکولارArash
4/3(3.14)1384*1384*1384=11098816088یعنی بیش از یک میلیارد کیلومتر مکعب آب
- سکولارArash
آبهای زمین خیلی خیلی کم هستن. کمتر از ۰٫۶٪ از کل زمین آبه. در حالی که بعضی از ماههای کیوان و مشتری تا ۵۰٪ آب هستن. خود غولهای گازی منظومهی شمسی هم مقادیر زیادی آب دارن.
- آدمبرفی
اقيانوسها حجمي در حدود 96.5 درصد از آبهاي زمين را به شكل آب شور در بر گرفتهاند. اما آب مورد مصرف انسان و ديگر موجودات از شكلهاي ديگر آب شيرين مانند ابر و بخار آب، آب درياچهها و رودخانهها، يخپهنهها و يخرودها و آبهاي زيرزميني تامين ميشود.
- پيام
:))
- پيام
خیلی جالب بود
- ساغر
^
- mina_sydney